Wednesday, April 17, 2019

"ඕස්ට්රේලියාවට පහසුවෙන් වීසා දෙනු ලෑබේ”...’




හෙලෝඕව්...ඉස් දැට් පසාආආ…..ආන්….
යෙස්..
ඉට්ස් මී මචා...කැල්..හව් ආ යූ ඩොයින් බ්රෝ...
ගුඩ් ගුඩ්...කැල් කිව්වේ...සොරි මට මතක නෑ ඔයාව..?
යා යා බ්රෝ...සොරි සොරි නෝ නෝ බ්රෝ...මට වන්ස් උඹව සෙට් වුනා..XX අරයගේ පාටියේ...මම තමයි ඉතින් එතන වැඩ කරේ..එදා පොඩ්ඩක් වැඩි වුනා සෝ ඉතින් කුඩ්න්ට් ටෝක් විත් යූ…ඔයා වැඩිය බොන්නේ නෑනේ...යූ ඩොන්ට් ඩ්රින්ක් මච් නේ?…
නෑ ඉතින් බීලා ඩ්රයිව් කරලා අහුවෙන්න බෑනේ..මම ඔයාට පස්සේ ගන්නද? පොඩ්ඩක් බිසී බ්රිෆ් එකක් කරනවා..
යා යා බ්රෝ..නෝ නෝ..දිස් වොන්ට් ටේක් ලොන්ග්...
ආ...එහෙමද කැල් කිව්වට මට මතක් වෙන්නේ නැ ඔයාගේ නම…?
ආ..බ්රෝ මම නම කොට කරලා තියෙන්නේ "කොලඹාරච්චිගේ ලලිතසිරි" එක "කැල්" කරලා..මෙහේ අපේ අය ආදරේට "කණූ" කියලත් කියනවා...

හප්පට “කණුවා”..මිනිස්සුන්ට පොලු තියන්න ඩොක්ටරේට් එකක් තියෙන බීලා චාටර් වෙන එක ප්රොෆෙශනලි කරන ඩයල් එකක් මට එක පාරටම මීටර් වුනා..මේ යකා ඕස්ට්රේලියාවේ හෑම ප්රාන්තේකින්ම එලවපු සුපිරි නාකි කුකුලෙක්..නාකි කිව්වට පන්ස්පහක් හැටක් විතර වෙන ලන්කාවට පේන්න රගපාන මෙහෙට තඹදොයිතුවක වටිනාකමක් නැති එකෙක්..නාන්නේ නැති ඇබෝ ගෑනියෙක් බැදලා අකුරු දෙක ගහගෙන පස්සේ ඩිවෝර්ස් වෙලා අවුරුදු දෙකකට සැරයක් ලන්කාවෙන් ඔය වටේ ගිය ටිකක් පොත්ත සුදු එකක් බදිනවා..ඒකත් ඈවිත් ටික කාලෙකින් මූව දාලා ගිහිල්ලා සුද්දෙක් එක්ක ලිවින් ටුගෙදර් එකක් පටන් ගන්නවා.අකුරු දෙක ඇරන් ටික කාලෙකින්..සින්ගල් පේරන්ටින්, විඩෝවර් බෙනිෆිට් අරකද මේකද හම්බවෙන නිසා තමයි මේ රටේ ගෑණු බය නැතුව ළමයි හදන්නේ...මේක සස්ටේනබල් නැති නිසා කොහොමත් තව අවුරුදු 5කින් බඩු ශුවර්..ඔය මයිග්රේශන් අඩු කරන ඒවා සේරම මේ හේතු නිසා තමයි..ඒ වගේමයි මෙහේ ඩිවොර්ස් වෙනවා කියන්නේ ලන්කාවේ වගේ උසාවි බඩගාගෙන කරන්න තරම් අමාරැ නෑ...තියෙන්නේ "නෝ ෆෝල්ට් සිස්ටම්" එක, ළමයි නැත්නම්, එහෙමකට ඈසෙට් එකකුත් නැත්නම්..අපි දෙන්නා ගන්න ආතල් ගත්තා දැන් අවුරෑද්දක් වෙන්වෙලා ඉන්නේ කිව්වම ඩිවොර්ස් එක නිකම්ම දෙනවා..උඩ ලින්කුව එබුවා නම් ෆැමිලි කෝර්ට් එකේ සයිට් එකෙන් සේරම බලාගන්න පුලුවන්..ඕපන් මැරේජස් නුත් ඉතින් වැහිවැහැලා..ඔය ෆ්ලයි ඉන් ෆ්ලයි අවුට් ලේබර්  එවුන්ගේ ඉදන් ඩොක්ටර්ස් ලා, ටීචර් ලා, බැරිස්ටර්ස්ලා, ජජ්ලා පොලිටීශියන්ස්ලා දක්වා එහෙමයි..ගෙදරක් බැලන්ස් කරන්න දන්නෑති එවුන් රට බැලන්ස් කරනවා..හරි හරි ප්රොග්රෙසිව් රැඩිකල් පොරවල් දැන් රෙද්ද කරේ තියාගෙන එන්න එපා…මම මාතර කොල්ලා කොටු පනින ඒවා, ඇන්න පැන්නා සීන් මේව ඉතින් මැජික් නෙමේයි මටත්..ඒ වුනාට සිස්ටම් එක ඇබියුස් කරන එක  වගේම බොරැව දාන එකට මම අකමැතියි…..මට කේන්ති ගිහින් මේවා ගැන කියන කොට "හරි බන් එළ..තව අවුරුදු දහයකින් විතර ඕවා සේරම පාරේ තමයි...අපි කාළෙට ඉඩදීලා මේවා දිහා උපේක්ශාවෙන් බලා ඉන්න ඕන” කියලා තමයි මගේ හොදම යාළුවා කියන්නේ..ඒත් මේක බහුතරයක් දන්නේ නැතිනිසා ඔන්න මම ලියනවා….

මේ වගේ අපත එවුනුත් එන නිසා මම ඔය සමහර අවුරුදු උත්සව, දාන, පින්කම්, සමහර බර්ත්ඩේ පාටි, බොන පාටි වර්ජනය කරලා තියෙන්නේ...ඒ වුනාට ඔය පරණ පවක් පළදීලා නිසා නොයා ඉන්නම බැරි ෆන්ක්ශන් එකකදී මූව සෙට් වෙනවා..නිධාණ කතාව ගියපු දුර...ආපහු කතාවට…

මම  - ඉතින් කැල් මගෙන් මොනවද වෙන්න ඕන…
කණුවා - නෝ නෝ බ්රදර්..මම ඔයාගේ එෆ්.බී එක බැලුවා..කෝ මුකුත් නෑනේ..
මම  - අනේ මම එච්චර ඇක්ටිව් නෑ..
කණුවා -ඒකනේ මම අර ඉරා%$ha ගේ යාළුවා නේ..ඔයත් කොමන් ෆ්රෙන්ඩ් කෙනෙක්..එයා නම් මාරයි ආ..සච් අ ටැලන්ටඩ් පොයට්..හරිම හැපනින් අප්ඩේටඩ් පේජ් එකක් නේ..
මම  - කව්ද ඉරා%$haද ආ....ආ ඔව් ඔව්…
මේ ෆේස් බුක් එකේ දායක සභාවට ආතල් දෙන මගේ ඉස්කෝලේ මිත්රයා ගෑන කියන්නේ..
මම  - ආ ඉතින් එයා මොකද මේ දවස් වල කරන්නේ..
කණුවා -එයා බූක් වීක් එකට බූක් එකක් දාන්න වැඩ නේ…
මම - බුක් ෆේයා එක නේද? බුක් වීක් එකක් නෙමේයිනේ..ඒක ඉතින් එයාගේ හොබී එකනේ..
කණුවා -ඒකනේ මල්ලී ඔයාලත් එයගෙන් ඉගෙන ගන්න..බලන්න එයාගෙන් වෙන සේවය කළාවට…
ඈහ්..උගෙන් කළාවට සේවයක් වෙනව නම් දෙන්න ඕන "කළාරිට" සම්මාණය..මූගේ හැටි මමනේ දන්නේ...ෆේස්බුක් එකේ පොර වී ගෙදරට හා යාළුවන්ට චොරවීම කළාවක් නම් මගේ මිතුරා එහි පිකාසෝ වන්හම්හ...ඌට ඉතින් බූක් එකක් මාකට් කරගන්න, ඔය පොර ටෝක් ටිකක් දීලා, දායක සභාවට ආතල් එකක් දීලා..රැඩිකල් ටෝකක් දීලා..පරණ ලියපු කවියක පොටොවක් අප්ලෝඩ් කරලා කොමෙන්ට් දාන එවුන් එක්ක රගලා කරන ජීවිත මට නම් අදාලම නෑ..ඒක ගැන ඉතින් මට ප්රශ්නෙකුත් නෑ.."නානත්ථ කායා නානත්ථ සඥ්ඥා" ඉතින් මූ මොකද මටත් එහෙම වෙන්න කියන්නේ..:


මම - ඈයි කැල් එහෙම කිව්වේ? අපි ඉන්නේ ෆීල්ඩ් දෙකක..හිතන විදිය වෙනස්..ඒකනේ ලොකේ මේ විවිධත්වය හා සුන්දරත්වයට හේතුව...අපේ තියෙන වෙනස්කම් හින්දා නේද? 
කණුවා - නෝ නෝ බ්රෝ..ඒක ඈත්ත...ඩෝන්ට් ගෙට් ඔෆෙන්ඩඩ්..එදා කතා කරපු අය කිව්වා ලන්කාවේන් ශේප් එකේ වෑඩක් කරව ගන්න නම් ඔයා තමයි කෙනා කියලා..මට පොඩි උදව්වක් ඕනේ බ්රෝ...ආහ් ඔය තියෙන්නේ..හොරාට කලින් කැණ වෑට පෑනලා..මූට මේ උදව්වක් ඕන වෙලා තමයි මෙච්චර වෙලා තෙපර බාලා තියෙන්නේ…
මම - ඉතින් කැල් මට වෑඩිය මගේ යාළුවට කනෙක්ශන් තියෙනවා නේ..එයාට කියන්නකෝ..මට නම් එහෙම වෑඩක් කරගන්න අය ලන්කාවේ නැ..එයාලනේ ප්රසිද්ද චරිත අපි නෙමේයිනේ..
කණුවා - එයාට කිව්වා බ්රෝ..එයාට කරන්න විදියක් නෑනේ…
මම - හරි දැන් මොකක්ද වෙන්න ඕන? 
කණුවා -ලන්කාවේ කෙල්ලෙක් ඉන්නවා මෙහෙට ගෙන්න ගන්න මගේ චර්ච් එකක් රෙජිස්ටර් කරලා තියෙන්නේ..”රිලිජස් වර්කර් වීසා” එක ගහන්න ඔයා දන්න ෆාදර් කෙනෙක් නැද්ද?  සන්ඩේ ස්කූල් ඉගැන්නුවා කියලා ලියුමක් ගන්න..මම මෙහෙන් ඉතුරු ටික කරන්නම්..
මම - අනේ කැල් මම දන්න අය නම් නෑ..ඒත් ඉතින් මේ ළමයා ඈවිත් මෙහේ දේව සේවය කරන්නද? 
කණුවා - නෑ නෑ බ්රෝ මේ මම මැරි කරන්න ඉන්න කෙනා…ආවම මම මගේ ක්ලිනින් බිස්නස් එකේ වැඩට ගන්නවා...මම දැන් ඔය පරණ බඩු කේස් කුඩු කේස් වලින් අයින් අයින් වෙලා දෙවියන් ලගට වෙලා ඉන්නවා..මට උදව් කරන්නකෝ..
මම - සෝ සොරි කැල් මට නම් උදව් කරන්න බෑ..ඔයා බදින්න ඉන්නවා නම් ඉතින් “ප්රොස්පෙක්ටිව් මැරේජ්” හරි “පාට්නර් වීසා” හරි දාලා මෙහෙට ගන්න බලන්නකෝ..විස්තර දන්නැතුව මට ඔපීනියන් එකක් දෙන්න අමාරුයි..අනික මගේ පැත්ත නෙමෙයිනේ..
කණුවා - අපෝ බෑ බ්රෝ...මගේ පරණ ඩිවොර්ස් කේස් එක තාම යනවා..අනිත් ගෑණු තුන්දෙනාටත් සල්ලි දෙන්න ඕනනේ..මේ ගන්න හදන කෙල්ලත් ටිකක් දග කෑල්ලක්..එයාට සෙපරේට් වීසා ගත්තම මට පස්සට කරදර අඩුයි ඒකයි බැලුවේ..
මම - ආ ඒකත් එහෙමද?.....ඉතින් ඔයා මගේ යාලුවාගෙන් උදව් ඉල්ලන්නකෝ…
කණුවා - ඉල්ලුවා බ්රෝ..බොරු ළමා පොත දෙකක් විතර පබ්ලිශ් කරලා “ඩිස්ටින්ග්විශ් ටැලන්ට් වීසා” එකක් ගන්න..පොර බෑ කිව්වනේ..
මම - ඔයත් මාරයි..අවුරුදු හැට පහක් විතර වෙනකොට පොඩි තිස්පහේ කෑලි බදින්න හදනවා..ඇත්තටම කැල් ඔයා මට මේ වගේ දේවලට කතා කරන්න එපා..මම උදව් කරන්නෙත් නෑ..මේවා මම අනුමත කරන්නෙත් නෑ...සෝ සොරි..
කණුවා - එහෙම කියන්න එපා බ්රෝ..ඔය වික්ටර්ලා, අපොන්සුලා බදින්නේ ලන්කාවේ..මේක මේ අලුත් ට්රෙන්ඩ් එකක්..මට නම් හිතෙන්නේ මේක දේව කැමැත්ත...අනික කෙල්ලත් කැමතිනම් ඔයා ඔහොම පටු විදියට හිතන්න එපා මල්ලි..
මේකා මෙහෙම කිව්වම මගේ ඇගේ මාළු ස්වොන් රිවර් එකේ නටන්න ගත්තා..මල ජම්පින් වෙච්ච මම මෙහෙම කිව්වා…
“මට ඔයා පටු විදියට හිතනවා කිව්වට ඔයා තමයි ආගම මාරු කරලා දෙවියො විකුනගෙන කන්නේ..ලන්කාවේ ගෑණුන්ටත් ඕස්ට්රේලියාවේ කිව්වම නාකි හමක් වුනත් කමක් නෑ..ඈවිල්ලා අවුරුදු 5-6 ක් යනකොට තමයි කර ගත්ත මෝඩකම තේරෙන්නේ එතන්කොට ඉතින් වෙන්න ඕන හරිය වෙලා ඉවරයි..ඔය යුද්දෙන් ආබාධිත සොල්ජර්ස්ලා බැදලා අහින්සක ලස්සන පවුල් ජීවිත ගත කරන කෙල්ලො ඕන තරම් ඉන්නවා පුලුවන් නම් ඒ වගේ පවුලකට ගෙයක් හදලා දෙන්න ඒක පිනක්..මේ ෆේස්බුක් එකේ රගලා වටේ යන ගෑනුන්ට වීසා අරන් දෙන්න කලින්..ඒ වගේ වැඩක්  කරන්න”…
කියලා මම කියනකොටම අපේ පාස්ටර් පෝස්ටර් "ඕකේ මල්ලී, පස්සේ කතා කරමූ..ගෝඩ් බ්ලෙස්" කියලා ලයින් එක කට් කරා…ඔන්න මෙහෙ ඉන්න අයියලා…

දෑන් ඔය ලන්කාවේ ඉන්න අක්කලා, නන්ගිලා, ඈන්ටිලා, ආච්චිලා සේරම වීසා ගන්න බදිනවා නම් පරිස්සමෙන්, දැන් සුද්දොත් උන්ගේ දේපළ ඩිවොර්ස් වුනාම බෙදෙන්නේ නැතිවෙන්න තමයි වෑඩ කරන්නේ..හුගක් තායි, පිලිපීන් ගෑණු ඔසියෝ බෑදගෙන ආවට ඩිවොර්ස් එකෙන් පස්සේ ආපහු ඇග විකුණනවා මොකද උන්ට අර සුද්දගේ දේපළ හම්බවුනේ නැති නිසා..ඉස්සර වගේ ප්රිනප් ඇග්රිමන්ට් ගෑහුවෙ නැතුවට දැන් සුද්දො ලීගලි වෙන්වුනාට පස්සේ ශත පහක් වත් දෙන්නේ නැතිවෙන්න ගේම් ගහනවා..එකක් කෙළවුනාම ලෝකෙට පේන්න ආපහු තව එකක් ලන්කාවෙන් බදින අයියලාත් දැන් ඒක ෆලෝ කරන්වා....වයසට ගියාම ළමයෙක් නෑයෙක් නැති ඉන්න තැනක් නැතී ඒ ජීවිත ගැන කාලෙකට කලින් මියුරැ ගේ බ්ලොග් එකෙනුත් මම කියෙව්වා..ගිහින් බලන්නකෝ..මේ කියපු බොර්න් අගේන් අයියා ඔස්ට්රේලියව විකුනලා ලන්කාවෙත් ප්රෙයර් මීටින් තියෙනවා බලාගෙන අහුවෙන්න නම් එපා…මේ අය ඇත්තට දේව සේවයක් නෙමෙයි කරන්නේ..හොදට දසයෙන් කොටස අරගෙන හොර ගෑණූ ගෙන්නන්න..පාටි දාන්න වගේ වැඩ කරන්නේ..මොකෝ සෙමනේරි ගිහිල්ලා ඉගෙන ගෙන ආපු අය නෙමේ නේ..සුරේශ් රාමචන්ද්රන් ගේ සර්මන්, ටී ඩී ජේක්ස් ගේ, මයිල්ස් මුන් රෝ ගේ ඒවා අතරින් පතර බලලා කරන වැඩ වලට ඈත්තටම නඩු දාන්න ඕන මුන්ට..

කතෝලික විතරක් නෙමෙයි..බෞද්ධ අයියලාත් ඉන්නවා..ඉන්න ගෑණිට ආදරෙන් සලකන්නේ නැතුව පිටගෑණු අරගෙන බුකියේ දායක සභාවලට ශුණ්යත්වය, මමත්වයේ කෙලවර, නොන් ඩුවලිටි ගැන පොරටෝක් දෙන මේ වගේ අයට තමයි කියන්නේ වදුරන්ගෙන් බණ අහලා ජේතවනාරාමෙට ගල් ගහන නූතන දේවදත්තලා සහ ජේසුස් වහන්සේ විකුණගෙන කන නූතනයේ ජූදාස්ලා….පරිස්සමෙන් හොදද....


                                                           © පසන්, පර්ත්, අප්රේල් 15, 2019.


                                                              පින්තූර ගත්තේ අන්තර්ජාලයෙනි...

2 comments:

  1. හප්පා... එහෙමත් එකක්ද? සොයල බලන්න ඕන මේ කවුද කියලා. දැනගෙන ඉන්න එක වටිනවා. ටික කාලෙකට කලින් පොඩි සිදුවීමක් වුනා මෙල්බර්න් ඉන්න මගේ යාළුවෙකුට. මට සැකයි… ඒ කතාව මගේ නොවන නිසා කියන්න විදියක් නම් නෑ මේ වෙලාවෙ. හැබැයි මේ ඒකාමයි කියලා තේරුනොත් මං ලියන්නම්.

    ලොකු දෙයක් බ්ලොග් එක ලියන්න පටන් ගත්තු එක. ලියන බවක් දැනගෙන හිටියෙ නෑ අද වෙනකම්. මගේ බ්ලොග් එක ගැනත් සඳහන් කළාට ස්තුතියි, පසන්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේ පැත්තෙ ගොඩ වැදුන එකට ස්තුතියි.. කාලෙකින් ලියන්න ගත්තෙ ආපහු හිමීට ලියන්න ඕන..

      Delete